<$BlogRSDUrl$>

vrijdag 11 september 2009

Negen zoete kussentjes 

Dat Albert Heijn een meester is in het kopieren van A-merken was natuurlijk al lang bekend, maar het moet gezegd, deze keer hebben ze zichzelf toch redelijk overtroffen.

Waren daar eerder al de "toetenvegers", de babydoekjes van AH, tegenover de "snoetenpoetsers" van Zwitsal, nu is daar toch bijna een klassieker aan toegevoegd.

Zoals bekend is de naam negerzoen door bedenker en fabrikant Buys een aantal jaren geleden vervangen door Zoen. Voor veel mensen blijft het natuurlijk gewoon een negerzoen.

En nu bedenkt AH de "negen zoete kussentjes". Geen negerzoen, maar als je het snel leest of langs een vak wandelt, zie je het toch wel staan. Ik vind het redelijk briljant bedacht, valt mij mee dat er nog geen enorme opstand is gekomen, maar wat niet is kan nog komen.

Gelukkig zijn er meer mensen met een oplettend oog, een functionerende photoshop-functie en een hoop verontwaardiging. Op foodlog ging men nog iets verder. Foodlog is een weblog waar ondere andere ook Wouter Klootwijk voor schrijft, maar ook daar hebben ze wel een mening over de negen zoete kussentjes van AH. Zal in ieder geval het slot niet onthouden. "Leuk voor de nostalgische neo-koloniale consument."

Dan maar een neo-koloniale consument. Past wel bij het fantastische koelkastmagneetje wat ik heb gekocht in Normandie. Past mooi bij mijn Banania koffiemok. Wanneer gaat de jodekoek eraan?

This page is powered by Blogger. Isn't yours?